seviye:üniversite
ders:eğitim felsefesi
sınav:bütünleme
sınav şu sorudan ibarettir:''bildiğiniz iki soruyu yazıp cevaplayınız.''
yanlız bir sorun vardır:derse hiç devam etmemiş öğrenci dersin içeriğini hiç bilmemektedir.dolayısıyla kendine sorabileceği iki adet soru da bulamamaktadır. beyninin derinliklerinden,dönemin ilk dersine girdiğini hatırlar.bu derste duyduğu cümleyi de.yeterli doneyi almıştır.
soru 1:ilk milli eğitim bakanımız kimdir?
cevap:hasan ali yücel
soru 2:hasan ali yücel kimdir?
cevap:ilk milli eğitim bakanımızdır.
işlem tamamlanmıştır...
sınav sonucu:100
_________
bir keresinde 4-5 sayfa suren cok uzun ve cok katli integrallerle bogustugum bir sorunun cozumunun son satirina geldigimde en basta yaptigim hatayi fark etmis ve su notu dusmustum:
"hocam affedin, en basta bir hata yapmisim. silip duzeltecek vakit de yok artik ama inanin olsa yapardim dogrusunu. zaten basit bir islem hatasi, cok not kirmazsiniz degil mi?"
sonuc: hoca tam not verdi
___________
ankara milli piyango anadolu lisesinde okumus olan bir arkadasimin anisindan arak;
soru; ahmet hasim'in en unlu eserlerinin toplandigi eserin adi nedir?
cevap; best of ahmet hasim
___________
bu biraz sinavdan sonra olan bi olaydi ama yinede bu kategoriye girecegini dusunuyorum. bir arkadasimiz lise 2 fizik dersinden kurtarma sinavina girdi. hoca iki soru vermistir zat-i muhtereme. arkadas bir sure debelendikten sonra cikar.
- nasi gecti abi ?
-- valla bi soru vardi, onu yapamadim. bi soru daha vardi. onu da yapamadim.
- ... ?(dumur)
___________
fizik dersinde deney yapılmıştır, yanıtlanması gereken sorulardan birinde ise "peki bu deneyi ayda yapsanız sonuç ne olurdu?" der. deneyin yapım aşamasında kimsenin bulduğu sonucun birbiriyle tutmamasından yola çıkan öğrenci; "hocam aynı sınıf içinde yapınca bile farklı cevaplar buluyorsak, kim bilir ayda neler olurdu.." yazar. hoca ise intikamını bu cevabı tüm sınıfa okuyarak almıştır
___________
din sınavı, hoca sen tuttur sınavı boşluk doldurma yapacam diye. kopyayla yaptık ettik işte , ardından pat sen gel şöyle bir soru;
* kuran-ı kerim'i anlayan ve yorumlayan kişiye .............. denir.
şimdi, sorunun cevabını kimse bilmediğinden ötürü cevap veremedi, tabi herkes sıkmaya başladı.
durdum durdum, dedim sallayacağıma mantıklı bir şey yazayım daha iyi . "aferin" yazdım.
sınav sonuçları gelince herkes kopyadan 4-5 almışken hoca bana 3 verdi, hocayla dalga geçmişim diye. hiç unutmayacağım ve buraya yazılmayı hakeden bir anımdır.
yazarın notu: dinine ve allah'a kendini yakın hisseden ve verilen yanıttan öte gerçek yanıtı merak eden zat ! sorunun cevabı mütefessir'dir.
___________
yer, itu makina fakultesi. sinav, makina bilgisi.
bu cok gereksiz, muhendislige giris temelleri tadindaki dersin sinavinda, hoca bir soruda uluslararasi normlara ait kisaltmalarin acilimlarini sorar. din, tse, nf, iso gibi.
dogru acilimi "international standards organization" olan iso icin bir arkadasimizin "istanbul sanayi odasi" yazmasi tum sinifi kahkahaya bogar.
___________
itü de bir sinav;
5 sorulu ve bizimki sınav sonuna kadar 4 soruyu tam yapmistir.(aslinda adam olana bu da yeter). yuzsuz yuzsuz 5. soruya cevap olarak sunu yazar
-hocam zamanım olsaydı bu soruyu da yapacaktım
ve sonuc amcam 100 almıstır....
___________
efsane midir bilinmez ama hukuki dayanağı olan bir olay
bir fizik sınavında soru kağıdı şu şekildedir.
sorular:
1. hede hödö nedir.
2. hede hödö ise vs. vs sonucu nedir açıklayınız.
3. a şehrinden b şehrine bla bla
4. vs vs vs
her soru 25 puan değerindedir. başarılar dilerim.
cevaplar:
1. hede hödö nedir.
2. hede hödö ise vs. vs sonucu nedir açıklayınız.
3. a şehrinden b şehrine bla bla
4. vs vs vs
öğrenci soruları olduğu gibi yazmıştır. 0 alır. şikayet eder. fizik sınavını edebiyat öğretmenleri inceler. öğrenci tam puan alır.
çünkü her soru 25 puan değerindedir
__________
(gerçektir-boğaziçi üniversitesi'ndeki bir master tezinde de bu tip sorular içeren bir fizik sınavı çeşidinin yanıtına örnek olarak yer almıştır; sınav evde yapılıp getirilecektir; bir de tez 1995 yılında ve fen bilgisi öğretmenliği üstünedir, eh başka ayrıntı vermek istemiyoruz)
-dünya'nın etrafını yürüyerek ne kadar zamanda dolaşabilirsiniz?
(yanıtlayan, soruları kütüphanede yaparken, gözümün önünde önce ayağa kalkmış, zamanölçerini tutup kendi etrafında dönmüş ve sonra zamanölçeri denetleyip kağıda yazmıştır)
yanıt- kutuplarda 2 saniye! (two seconds at the poles)
(gerçi yine de, eğitiminin getirdiği baskıyla, ekvator tamamen kara olsa ve oradan gitse ne kadar süreceğini kabaca hesaplayıp alta eklemiştir, e tabii tam puan almıştır)
__________
ilkokul 1. sinif, malumunuz o siralar yazi yazmak hepimiz icin yeni ogrendigimiz zor ve zahmetli bir istir.
bu zahmetli isten kaytarmak icin, fiil cekimiyle ilgili bir soruyu soyle yanitlamistim:
ben ogr.yim
sen ogr.sin
o ogr.
biz ogr.yiz
siz ogr.siniz
onlar ogr.ler